Jdi na obsah Jdi na menu
 


Potrestejte žáka, co mě nahrál, žádá učitelka, která šířila dezinformace

21. 4. 2022

Potrestejte žáka, co mě nahrál, žádá učitelka, která šířila dezinformace

Kristina Ciroková

 

Foto: Seznam Zprávy

Učitelka Martina Bednářová, která dětem při hodině vykládala dezinformace o dění na Ukrajině, se začala bránit.

8:00, 21.4.2022

Učitelka Martina Bednářová z pražské Základní školy Na Dlouhém lánu, která dětem při hodině slohu předkládala dezinformace, přešla do protiútoku: najala si právničku a chce, aby škola „kázeňsky řešila“ děti za to, že ji nahrávaly.

Článek

Na případ češtinářky, která dětem v osmé třídě místo pravdivých informací o válce na Ukrajině vykládala lži šířené ruskou propagandou, upozornily minulý týden Seznam Zprávy. Bouři vyvolal především audiozáznam, který publicistický pořad Terén zveřejnil.

Učitelka Martina Bednářová kvůli tomu, co se při hodině slohu stalo, nesmí už skoro dva týdny učit. Ředitelka Základní školy Na Dlouhém lánu Renata Riedlová ji poslala takzvaně na překážky domů. Toto úterý jí při osobní schůzce chtěla předat výpověď. „Paní učitelka nepřišla s tím, že je v neschopnosti. Prostřednictvím své advokátky mi jen poslala dopis,“ uvedla ředitelka Riedlová.

Jak pokračuje kauza učitelky

  • Učitelka Martina Bednářová je neschopna práce, výpověď nepřevzala.
  • Kritizuje žáky za to, že ji bez jejího vědomí nahráli.
  • Případ začala na základě článku Seznam Zpráv prověřovat policie, padlo i trestní oznámení.
  • Ředitelka školy Renata Riedlová čelí nenávistným reakcím.

V dopise advokátka Jana Kudynová tvrdí, že vedení školy učitelce nevysvětlilo důvody, proč nesmí docházet do zaměstnání a v čem spočívají překážky v práci na straně zaměstnavatele. Dále také upozorňuje na to, že žák, který pořídil audionahrávku, porušil školní řád. „Je zřejmé, že dotčený žák, kromě toho, že zcela prokazatelně porušil školní řád, zasáhl také do práv mé klientky. Moje klientka nedala souhlas s pořízením jakékoliv nahrávky, o jejím pořízení ani nevěděla, a dokonce jí nahrávka ani nebyla předána,“ píše právní zástupkyně učitelky. Zároveň chce, aby ji škola informovala o tom, zda s dotyčným dítětem věc kázeňsky řešila a s jakým výsledkem.