Deník N je na tom tak špatně? Mediální expert Petrov prozradil, co stálo za útokem Procházkové na redaktora Sputniku
Deník N je na tom tak špatně? Mediální expert Petrov prozradil, co stálo za útokem Procházkové na redaktora Sputniku
© Sputnik / Vladimir Franta
17:54 25.11.2019Získat krátkou URL
Člen Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Vadim Petrov se na svém účtu na Facebooku vyjádřil k tomu, co se v minulém týdnu odehrálo na konferenci Mediální fórum 2019 v Praze. Tam totiž novinářka Deníku N Petra Procházková zaútočila na redaktora Sputniku Vladimíra Frantu.
Petrov na sociální síti vyjádřil svůj názor. V obsáhlém příspěvku tak lidem nastínil svůj pohled na věc a prozradil, oč podle něj vlastně šlo.
„Facka sem, facka tam. O co vlastně jde? Jako vždycky o peníze. Ale nejenom, mediální moc je droga, při které jde o to, kdo navozuje veřejná témata (agenda-setting) a jak a kdo je veřejnosti interpretuje,“ píše v úvodu.
Následně se snažil ve svém příspěvku vysvětlit, jak to všechno probíhá: „Střet probíhá na bojišti (jak řekl fond proti korupci, jsme ve válce) mezi tradičními médii versus novými (není to dogma), tradičními žurnalisty versus fenomén, kterým je „občanská žurnalistika“. Redakce s názorem se střetávají s platformami, které pouze generují obsah s cílem získat imprese, čtenost, sledovanost....a vydělat peníze. A pak jsou tu projekty, které pracují na zadání - ať jsou z Ruska nebo domácí, které přes skryté financování různými fondy „vlivově“ působí v rámci domácí politiky.“
Promluvil také o tom, že dnes podle jeho mínění novináři, kteří se léta živili svými komentáři, vliv ztrácejí. Naopak vliv dle Vadima Petrova získává úspěšný blogger, který píše zajímavé posty na sociální sítě a lidé ho čtou.
Vypadá to tedy, že profesionální novinář-komentátor už začíná být v podstatě zbytečný. „Oč je chytřejší než řady externích politologů, sociologů, výzkumníků, expertů...kterým média dávají prostor a nemusí je živit?“ ptá se v postu.
„Tradiční žurnalistka vyklízí scénu, ale urputně se brání. V tom boji se hodí cokoliv. Kdyby jen facky. Populární je tvrdit o konkurentovi, že je dezinformátor. Ten, kdo to tvrdí a přitom nepředloží důkazy, že se jedná o činnost, která „má za cíl ovlivnit úsudek a názor“, je sám dezinformátor,“ tvrdí rozhodně.