Angličtina od první třídy? Cesta k debilizaci a anihilaci národa
Angličtina od první třídy? Cesta k debilizaci a anihilaci národa
Jana Kunšteková 18. 1. 2025 8 komentářů
Zdeněk Zbořil se vyjádřil k plánům muzikologa Beka na reformu školství s důrazem na angličtinu od 1. třídy:
„Mně metodologie výuky cizím jazykům, koncentrovaná právě jenom na tu angličtinu, a teprve v tom druhém, třetím plánu na další jazyky, trošku připomíná tu Heydrichovu představu o germanizaci českého národa, kdy on a jeho pobočník Walter Jakobi dávají instrukce české protektorátní vládě a tvrdí, že „tento prostor“ musí být germanizován, část Čechů poněmčená, část fyzicky zlikvidována a jazykové znalosti mají být na úrovni toho, aby uměli tito „Schweinehunde“ poslouchat německé rozkazy a aby se uměli podepsat. Ono to tak trochu vypadá velmi brutálně, ale nezapomeňme, že je to skutečně nápadně podobné tomu Bekovu zákonu“ upozorňuje Zdeněk Zbořil.
Jaký jazyk je mateřským jazykem Čechů?
Člověk by řekl, že je to zbytečná otázka – ale není. Angličtina je současná „lingua franca“, o tom není sporu. Jako taková ovšem nemusí být zaváděna od první třídy, kdy se děti mají učit základům jazyka mateřského. Jistě, nadané dítě zvládne dva jazyky zároveň. S důrazem na slovo nadané. Ostatní se nenaučí pořádně ani jeden z nich, nota bene v podmínkách “inkluze počesku”. Jak říká Zdeněk Zbořil ve svém rozhovoru, a jak si pamatujeme my dříve narození, ani za socialismu nebyla ruština od první třídy, ale až od čtvrté. Za protektorátu se v první třídě děti učily německé básničky a životopis Hitlera. Na to vzpomíná moje maminka i pan Zbořil. I za komunistů byla tedy hlavním jazykem čeština. Nebyli jsme určeni k „poruštění“.
K čemu jsme určeni dnes? Opět k tomu, aby se z nás stali vykonavači cizích rozkazů, tentokrát v angličtině? Ti nejlepší pak aby mohli postoupit do výšin středního managementu? Angličtina je všude kolem nás, děti ji vstřebávají snadno. K tomu, aby absolventi českých škol mohli později pracovat – někteří – v nadnárodních firmách či studovat v zahraničí, stačí výuka cizího jazyka od 3. či 4. třídy. Pokud není cílem, aby čeština už vůbec nebyla relevantní jazyk. Už tak zvládají mnozí gymnazisté lépe maturitu z angličtiny než češtiny a podivují se, že tak „zaostalý“ jazyk jako čeština je vůbec maturitní předmět. Kdo by se také učil českou literaturu a dějiny, ve světovém kontextu je to přece zanedbatelné. (Ne, že by nějak převratně ovládali literaturu anglicky psanou, což jako učitelka jazyků docela dobře vím.)
Angličtina od první třídy tento trend nepochybně podtrhne. Než zmiňovaní studentíci zjistí, že na Západě jsou pořád jen příslušníci národa určeného k jejich obsluze.
Doufejme, že tento trend se podaří zvrátit dřív, než se proces stane nezvratným. První, co doporučuji, je máchání muzikologa Beka v koši ve Vltavě, spolu s dalšími „reformátory“. Hned po podzimních volbách.